Sara - Hästfolk dit, hästfolk hit

En sak som jag aldrig har förstått är varför alla hästmänniskor inte funkar ihop? Det är alltid någon som är bättre än den andre och alltid någon som ska säga till en hur allt ska vara.. mot ens egna häst?

Varför kan vi inte bara acceptera varandra och sluta kommentera och vara elaka, kan vi inte vändra kritiken till den goda sidan och kanske ge ett tips om något. Inte ALLTID. Alla som äger en häst kan såklart hästhållning och hur man rider, det är väl självklart? Varför ska då alla hålla på att komentera det? Kan man inte sköta sin egna häst och ''skita'' i allt annat. Rida på de sättet som en själv och hästen trivs med och inte bara känna att man måste pristera?
Jag rider som jag tycker att det känns bra, tar emot tips och fortsätter om det funkar. Mer behöver det inte vara, när man är en hästmänniska så handlar det inte om att vara bäst utan man ska ju faktiskt vara en bra ägare och gilla det som man gör.
Jag ogillar starkt när man blir helt idiotförklarad av en RIDSKOLELEV? Varför ska dom börja tjaffsa om min häst? Det är väl mitt ansvar och bara för att hon inte kan galoppera i alla situationer så är JAG en dålig ägare? Det tycker jag är så fel, man ska verkligen inte ta illa upp, man ska stå på sej! Men ändå i vissa fall så viker man sej och känner att allt är piss och pää. Hur kul är ridsporten då?
'
Jag vill känna att när personer sitter på läktaren så är dom där för att lära sej av andras ridsätt och inte för att klaga och förstöra en fin hobby. Det kan omöjligt bara vara jag som inser att hästfolk inte funkar ihop. Det är endast för att vi inte accepterar varandra, man accepterar väl sina föräldrar och vänner?! Varför inte dom med ett gemensamt intresse?
Vi har ett stort problem, vi måste dela med oss mer och inte HAKA upp oss på små saker. Släpp det och gå vidare. Alla är olika, lika så inom hästvärlden.
'
En guldstjärna till er som orkar läsa detta, men håller ni inte med?

Kommentarer
Postat av: Jennifer

håller sååå med! :)

va gärna med i veckansblogg:)

2012-05-17 @ 22:49:37
URL: http://jenniferuddh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0