Natalie - Gårdagen

Igår gick jag och Hanna till ridbanan med Rocker, Hanna fick sin andra lektion på honom! Jag tycker det gick jättebra för dom, dock har hon lite svårt för det här med rida  "svårt(lätt)" som jag kallade det när jag var mindre! Haha!
Men hon kämpar, och det vi jobbar mest med är att få honom framåt. Det är inte det lättaste ;)
Idag red jag en sväng på 1h, ungefär. Skrittade dock typ 20-25 minuter i början genom lilla byn jag bor i. Han var svettig när vi kom ut på grusvägen stackarn! Så han spände sig heela vägen.. :(
Iallafall, på grusvägen slappnade han av och vi fick kontakt med varandra lite bättre, han trillade ner i formen och flyttade för skänklen och var allmänt underbar. Fina hästen!
Testade även ställa honom åt höger i högergaloppen, funkade finemang! Var lite svårare i vänstergaloppen, men det gick. skrittade av 15-20 minuter sedan också så det blev inte speciellt mycket spring och fart.. Men han var härligt svettig när vi kom tillbaka så han fick stå med ulltäcket medans jag mockade boxarna.
Lillen fick vila idag. Som sagt sprang Hanna med honom igår och han verkade lite seg, kan tänka mig att han har träningsverk efter allt träning han inte är van vid. Men det är trotsallt han som brukar välja farten (räsergalopp).
Imorgon ska jag longera honom och försöka få honom att skritta några varv också, inte rejsa hela tiden..
Har bild på gårdagens outfit på mobilen men orkar inte lägga över det nu för jag ska lägga mig och sova. I helgen drar jag på semester med skolan så Sara och Jessica (och troligtvis Nathalie?) ska rida Rocker någon dag i veckan :)
Detta blev ett långt och tråkigt inlägg men blev ju inget igår. Så japp, långt idag istället!

GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0