Sara - Inte bara flyt på bananskal!

Okej, lite hästrelaterat nu då. Allt har flytit på som fan det senaste. Men en grej kan jag inte förstå mej på. Vega är lite skygg av sej i hagen men på hemma plan så kan man få tag på henne utan problem eller så. Men så fort hon kommer bort på betet och är där ett tag så går det knappt att få tag på henne längre. Jag och mamma försöker allt möjligt som vi lärde oss av E om nh osv. Men det går inte, att muta henne går till en början men sedan så när man försiktigt tag grimman underifrån så slänger hon sej bak och höjer man handen så stegrar hon mot oss. Asså jag förstår inte hur världens snällaste häst kan bli så rädd när vi aldrig har gjort henne någonting.. vi är liksom mesiga mot henne bara för att vi vet hur hon blir på sommaren. Vi misstänker att det är någon som går in i hagen och busar med hästarna och Vegas nerver klarar inte sånt. Men frågan är, varför kan vi knappt tränsa henne eller vara nära huvudet? är det någon som slår henne? Hur går det till när man inte får tag på henne? Eller är det så att hon helt plötsligt inte litar på oss längre?
Jag blir så jäkla ledsen när allt detta håller på, hon kom liksom fram till MEJ i början men nu så står hon flera meter bort och sen drar hon, och det blir bara värre och värre. Finns det någon som kan hjälpa mej? Får panik över tanken om hon blir illa behandlad. Men det är ständig tillsyn över hagarna så varför.. vad kan man göra åt det här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0