Sara - Förkyld

Efter att Vega blev så skygg så provade vi att ta hem hästarna för att se om det blev någon skillnad och ja, det blev bättre. Nu kommer hon fram till oss och gnäggar när vi kommer hem. Känns så bra, synd att betet här hemma inte räcker så länge. Men nu vet vi att hon är trygg här hemma iallafall.
Planen var att jag skulle rida med mamma igår, men det blev inte av eftersom jag är så apigt förkyld. Idag tänkte jag rida istället men känner att jag inte riktigt kommer att orka. Speciellt när jag ska göra mitt delegeringsprov idag inför sommaren. Så jag har till den 25/6 på mej att rida sen börjar vuxenlivet. Tur att jag jobbar långa pass för då hinner man med så mycket mer därimellan. Jobbar ca 3-4 dagar i veckan. Så det kommer att bli mycket ridning i sommar.
Någon som jag känner är jobbigt det är favven. Han påminner så sjukt mycket om min gamla ponny Duracell på sättet och i blicken. Om Favven inte hade vart klapphingst så hade jag helt seriöst köpt honom med en gång! Han är verkligen en häst som jag vill utbildas med :) hade vart kul med två hästar så jag kan variera min egna ridning mycket mer. MEN VARFÖR SKA HAN VARA KLAPPHINGST! Apa skit och helvete. Drömmer lite om att kulan ska ramla ner under sommaren. Men inte direkt så trovädigt. Men drömma kan man alltid, kommer nog att bli sjukt ledsen efter sommaren när favven blir såld.
Lilla durrenpurren!

Kommentarer
Postat av: Jossan

sv: Jag kan svara här istället :-) Vissa travare har lugn trav redan från början, även om dom går trav. Så det är väldigt individuellt detdär. Min var väldigt pigg, så hon for iväg i full kareta.



Det betyder att vi inte hade fullt så bra kommunikation, och det är oftast där problemet sitter - i dressyren. Eller, så är hästen för svag för att orka hålla en kortare trav, och då är det styrkan som är problemet.



Är det kommunikationen är det bra att rida massvis av halter, vara noga med halvhalterna, och rida en massa övergångar, tempoväxlingar osv.



Är det styrkan så brukar jag börja i skritt, att klättra mycket och skritta mycket. Sedan lägga in korta bitar utav trav, och börja rida övergångar osv. som är väldigt stärkande. :-)

2012-06-14 @ 07:37:55
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0