Sara - Promenad

Idag så ska jag ut och gå lite med Vega, har inte kunnat rida på grund av mina arbetstider i veckan. Hon älskar verkligen när jag är ute och går. Hade dock tänk att rida idag, men eftersom jag börjar jobba kl 17:00 så hinner jag inte riktigt. Vega och stress funkar inte ihop så en liten promenad blir det idag!
Imorgon så blir det ingen ridning heller, ska till Göteborgs Horseshow med moder min.
Vi har köpt en ny hästtransport som ska visas på Showen innan vi får hem den, så ska bli kul att se den på svenska mässan första gången!
Men i helgen så ska jag träna Vega i dressyren både hemma och i ridhuset och Vilma ska hopptränas, det är pay and jump nästa helg så nu kör vi!
den nya transporten!
Vega bus på våran första pay and jump :)

Kommentarer
Postat av: Lina

sv: Hej! Jag rider vääldigt sällan med graman, då jag inte tycker om att ha hjälptyglar. Men om jag måste välja mellan olika hjälptyglar så blir det helt klart gramanen eftersom att den inte är fast, utan går att reglera hela tiden. Och behövs den inte är det bara att låta den hänga liksom. Skulle inte rekommendera thideman då hästen inte har en chans att komma undan då utan knäpper oftast bara av i nacken och fortsätter gå med sänkt rygg.



Om din häst har problem med formen så rekommenderar jag istället att försöka bygga upp styrkan från grunden istället för att ta till hjälptyglar. Tips är att tömköra mycket, fokusera på att få igång bakbenen och klättra mycket ute i naturen. Allt för att göra hästen starkare, speciellt i bakkärran. När hästen har orken så kommer formen naturligt. Att rida omkring med t ex thideman så att hästen kröker på nacken utan att egentligen jobba korrekt är verkligen ingen bra metod..

2012-02-24 @ 11:19:50
URL: http://supertravarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0