Presentation av Natalie

Hej!

Tänkte att jag skulle skriva en lite presentation om vem jag är och vad jag sysslar med!

Jag är en 15 årig tjej som går sista terminen i 9an, har sökt gymnasie och är väldigt sugen på att börja nu direkt! Mitt största intresse är hästar. Hästen i mitten av headern är min. Little Red Rocker heter han. Men han får en egen presentation sedan!
Jag har hållt på med hästar så länge jag kan minnas. Mina föräldrar hade Ardennrar när jag växte upp så vi har alltid haft minst en ardenner, så har hon fått föl osv.
Jag fick min första ponny 2002 Apricos M hette hon. 2008 var vi tyvärr tvungna att avliva henne då hennes muskler i halsen brustit så hon inte fick något syre. Hela sommaren körde vi fram och tillbaka från slöinge med henne. Somsagt blev hon aldrig bra och fick somna in 17 September 2008. Hon är och kommer alltid vara världens bästa!
Vi köpte henne 2002-08-3, alltså hade jag henne i nästan exakt 6 år. Hon lärde mig allt! När hon försvann slutade jag rida ett tag.
Sen började jag smått efter ett halvår när jag föll för en fin islandshäst, självklart fux, det är något speciellt med dom alltså! Tritill hette han! Honom red jag till våren 2010 då jag fick min pärla!
Tritill och jag utvecklades enormt tillsammans och startade serieclearround, dock inte så bra resultat, men gissa om vi hade kul!?
Och nu då, har jag min fina älskling Little Red Rocker som ni ska få läsa mer om senare! Under dessa år har jag ridit massor av olika hästar, stora som små, orutinerade som läromästare. Jag har även hunnit rida ca 2 år på ridskola. Även där har det hänt sorgliga historier! Men det tar jag inte nu.

Nu vet ni lite om mig, och min bakgrund till hästarna!
Hoppas ni får en trevlig stund här på bloggen!
-Natalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0