Jessica - Allt och inget?

Hello! Tänkte svara på en fråga för det första,
Anna m. ridtravaren Emmet ([email protected]) om Jessica - åke träning:
vad för ras är det?
Svar: Han är ett svenskt halvblod.:)



Alltså vissa tror att för att man har en fullt ridbar häst som är kanske en ponny, häst, (svenskt halvblod) eller någon annan ras, brukar folk ha lite emot ridtravare, att dom är sämre ridbara? Förstår inte det. De är la lika mycket hästar de som svenska halvblod bara det att dom är avlade för travet.
Dock så skolar ju många om sina travare. Jag har hört folk säga till min kompis här som har vega , nämen kan travare galoppera? Alltså då måste man ju vara pantad eller?
Någon som håller med eller bara blir allmänt förbannad på mitt inlägg ?:)

Ärligt talat jag bryr mig inte. Jag tycker man får säga sitt sen är de bra.
inget nedvärderande mot travare, för dom kan vara minst lika bra.
När jag var 14 åkte jag och kolla på en travare som jag tänkte hyra. Tjejen som hade travaren, hade tävlat 1.20 med placering och tränade 1.30. Detta såg jag med egna ögon när hon höjde upp till 1.30.
Dock blev det inget med den. Nu har jag min åke, så var det menat att bli :)


Och för övrigt har jag haft en riktig skitdag tackar som frågar:) så såhär ser mitt humör ut just nu!

Tur att jag har dig plutten!

- Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0