Sara - Förändringar

Hejsan, var ganska så längesen sist!
Vega har fått lite sommarvila på grund av mina arbetstider som inte riktigt har funkat men nu när jag inte jobbar 100 % längre så har jag satt i gång henne.

I Tisdags så åkte jag och mor ner till ridhuset med henne och bara lullade runt i princip, ville känna på henne hur hon var efter vilan och jag kan meddela att hon är piggare och gladare än någonsin! Hon blir inte heller lika arg när jag kräver något från henne, hon skrittade på slutet avslappnat och fint i serpentiner genom hela ridhuset i form. Kändes sjukt roligt! Även båda galopperna satt som de skulle och hon var inte så mycket stelare i vänstersidan som hon brukar vara, lyssnade jätte fint och bra!

I Onsdags så kände jag och Nathalie för att hoppa lite, så vi släpade fram en liten stock på gården och skuttade runt, Nathalie på snälla Vilma och jag barbacka på hetsiga Vega som hoppade riktigt fint trots träningsvärk och inte hoppat på länge, så det känns bara bättre och bättre!

Igår Torsdag så red jag och Nathalie ut på en chill och kravlös skrittur, var mysigt som fan. Vega var dock riktigt taggad när Nathalie och Vilma fick skritta först. Jag är faktiskt riktigt stolt över Nathalie, för hon har lärt sej så jävla mycket, Vilma kröp snyggt ner med huvudet imellanåt och galopperna satt helt okej TROTS att hon inte har några skor bak vilket leder till en jobbigt grispass. Sen så tog Nattha egna initiativ och flyttade Vilma för skänklen osv, sjukt roligt med framsteg!

Nu har jag pratat av mej de senaste dagarna iallafall, och en stor nyhet är att Vegas man är klippt, dock inte kort men lagom så att jag inte fastnar. Var jobbigt beslut men känns bra nu när hon faktiskt passade i det!
Jobbar nu tills imorgon bitti, senare på eftermiddagen så hoppas jag på att få åka till ridhuset. Får se hur mor min jobbar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0