Sara - Barbackaridning

En sak som jag insåg när jag började sätta igång Vega efter sommarvilan var hur man fort förlorar sin balans, det är egentligen helt sjuk. Det är vingling med sadel, då kände jag att den bästa lösningen på problemet var att skippa sadel och bara köra barbacka. barbackaridningen hjälper även sjukt mycket vad det gäller dressyren... man får mycket bättre kontakt med hästen och känner lättare av vad ens hjälper gör mot hästen. Vega blir ju lätt stressad om man kräver väldigt mycket på samma gång, och när jag inte har ridit på ett tag så tappar jag lätt den känslan med sadel. så framöver blir det barbackaridning, så att jag får bättre känsla. det är så underbart när man får känslan av att vara ett med hästen. Den lyckan och glädjen som uppstår är obeskrivlig!
 
 
Var bara tvungen att dela med mej med hur jag tänker, antar att det är lite obegripligt för er som läser men har ni några andra tips på hur man kommer närmre hästen. Förutom NH som jag redan håller på med redan :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0