Sara - Vilodagar

Hejsan, nu så kommer Vega att få vila ett par dagar på grund av att jag bor hos Nathalie av personliga skäl :) men det kan nog vara skönt för henne att lulla runt i hagen och inte behöva arbeta. Hon behöver nog lite tid till att smälta allt som vi har tränat på den sista tiden.
Det kanske bara är jag som tänker så men när man har ältrat någonting så behöver hästen fri tid att fundera över allting. Efter ett par dagar så går det alltid 100 gånger bättre :)
-
Så funkar det i mitt liv, men alla har vi våra tankegångar ;)
Jag har planer på att köpa lite grejer till Vega, känner att vi behöver lite nya saker för skoj skull :D
Har funderat på att köpa:
  • shabrak, olika färger som verkligen sticker ut!
  • Ett nytt träns, lite ljusare brun
  • Köpa en dressyr sadel som jag har kollat in länge, dags att spara
  • Boots eftersom hon slår på som satan i gatan, kanske funkar bak :)
  • En brun lädergrimma, eftersom mamma har gjort sönder min.
-
Vi får se hur det går :) ska även ''renovera'' i stallet och sätta in nya krokar och göra iordning höloftet. Jag lovar att filma stallet före och efter så får vi se om ni tycker att det blir finare eller fulare. Måste bara säga att det finns inget bättre än att ha ett eget stall, slippa tänka på att inte göra om för mycket och man kan göra precis vad man känner för när man vill.
Vi kommer att börja måla om i stallet och så om 14 dagar för då åker våra pållar ut på bete några 100 meter ifrån våran gård. Ska bli skönt att veta att Vega är ute faktiskt, eftersom hon har bronkiter så behöver hon komma ut. Plus att våra hagar här hemma har blivit så leriga efter denna underbara regniga vår. Längtar efter att se dom springa runt på gröna ängar! Det bästa på hela året :)
När släpper ni ut era hästar på sommarbete?
Ger ni dom hö ute då eller hur gör ni?
Kul att veta, alla gör ju olika :)


Här är en bild på min ÄLSKADE B-ponny. Duracell, som tyvärr inte finns kvar hos oss. Ingen häst har lärt mej lika mycket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0