Sara - Toppen dag!

Idag så har det vart en toppen dag verkligen! Jag och Nathalie åkte som planerat hem till mej vid 2-tiden och mockade i stallet, pysslade och dona. Sen så gjorde vi iordning Vega och Vilma, ganska så länge vi kände att vi hade tiden på våran sida och kära Nathalie hade saknat att pyssla med lilla Vilma.
Det enda Nathalie fick hjälp med var att hålla Vilmas huvud i boxen när hon skulle sadlas, eftersom Vilma är som hon är så äter hon gärna upp oss människor vid dessa tillfällen :)
Jag är så stolt över att Nathalie vågar pyssla med Vilma när hon går lös i boxen utan att hon fegar ut! Alla som känner mina hästar vet hur Vilma är, den som vågar och klarar är duktig!
När vi väl kom iväg så red vi en runda på 6 km i skogen och massa grusväg :) Nathalie lärde sej att rida skänkelvikning på Vilma tvärs över grusvägarna och klarade det super! Vi tränade oss själva och hästarna på att bli ställda och ge efter för skänklen, funkade fin och ingen av dom blev förvirrade eller stressade. Sen så travade vi en del, långsamt och lite mellan. Kändes bra, nu vet jag att Nathalie och Vilma funkar igen. Trots att Vilma var överdrivet pigg så hanterade Nathalie det bra och vi tog allt lugnt!

'
Sedan efter allt ridande så ville Jessica ha hjälp med utfodringen på ridskolan där lilla Åke står. Vi gav hästarna maten och sopade iordning och så, hoppas att personalen uppskattar när man gör det fint ;)
'
Tänkte att jag kunde visa hur liten jag egentligen är och hur STOR Vega egentligen är, jag är 1.57 lång och Vega är 1.65 hög. Ser lagom roligt ut när jag ska åla mej upp ;)
tänkte visa er hur GALET glad jag blir av att galoppera med Vega, hade ett enormt smile på läpparna hela tiden! Det var ju trots allt första gången vi galopperade i snön :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0