Sara - Studs med Vega

Idag så tränade jag lite tempoväxlingar i galoppen och hoppade studs, gick jätte bra hon saktade till och med ner sej själv när hon kände att det gick för fort mot studsen :D Härliga häst. Sen så tänkte jag för skojskull att prova galoppombyten, har aldrig tränat Vega på det förut.
Så jag galopperade i en åtta över hela ridhuset och stod i fältsits. I mitten så gjorde jag en ny galoppskänkel och hon TOG DEN! Så vi red så en stund och hon missade en gång, helt sjukt roligt :)
Hon var verkligen pigg och glad idag!
Imorgon så ska jag antingen skritta ut en lugn tur på henne eller gå ut och gå lite, vilket Vega älskar! Vi får se hur vi gör för Nathalie är här och ska kanske rida Vilma beroende på hennes humör :) hon kanske vill prova på att hoppa lite ;)
På förmiddagen så blir det iallafall att åka ner med Muppen så mamma kan träna studs mest för sin egna balans och så. Tänkte mocka hos åke på samma gång :)
Det kommer nog att bli en bra dag, för idag har det vart super!
Tack ännu en gång alla läsare, kul att ni kikar in :)


Jag och min kära ridtravare, det finns ingen bättre ras! Eller?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0