Sara - Städa, rida och mocka

Idag så ska jag mocka och göra fint i stallet, min plan var även att göra iordning höloftet. Ta bort gammalt hö och slänga upp det nya så det slipper ligga kvar i stallet. Vi har redan lite ont om plats i stallet. Så känns lika bra att påbörja renoveringen innan hästarna åker bort på betet.
'
Idag så ska mamma visa Nathalie hur man gör en joinup med Vilma, ska bli roligt! Det är sådana små saker som kan förändra så mycket! Antar att ridhästfolk inte brukar göra det. Men är man en ryttare som följer normer och oskrivna lagar så får man en häst som inte är lika ''lydig'' och tråkad.
Hur kul är det för en häst att plöja runt i ett ridhus 6 dagar i veckan och aldrig komma ut eller träna på annat. Jag känner att hästar som kommer ut i skogen är lyckligare, och som får träna annat.
Jag vet iallafall att mina hästar är lyckliga och har det jävligt bra, precis som det ska vara :)

'


Jag har inte så gott om nya bilder, men ni överlever nog ett litet tag till tror jag :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Följer dig nu! :) Säg gärna till när du har börjat följa mig ;) <3

2012-04-08 @ 13:45:33
URL: http://ponniecheyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0